VOIA LUI DUMNEZEU!

Ioan 15:15. Nu va mai numesc robi, pentru ca robul nu stie ce face stapanul sau; ci v-am numit prieteni, pentru ca v-am facut cunoscut tot ce am auzit de la Tatal Meu.

Relatia noastra cu Isus este bazata pe un legamant de prietenie, un legamant de dragoste. Suntem slujitori unii altora, si slujim lui Dumnezeu din dragoste, nu pentru ca El ne-ar forta ci pentru ca noi vrem, din dragoste, din prietenie.

“Robul nu stie ce face stapanul sau”.  Exact asta aud de cand ma stiu in cercurile de pocaiti in care m-am invartit: “noi nu stim care e voia lui Dumnezeu, numa El stie ce vrea si cum vrea, Dumnezeu e suveran si noi oamenii nu avem cum sa stim care e voia Lui”. Oamenii se comporta ca si niste robi, care habar nu au care e voia stapanului, care se uita la stapan ca la o autoritate straina, dominatoare si tirana pe alocuri, careia trebuie sa i se supuna din frica si pentru ca nu exista alta alternativa.

Isus ne spune clar, noi suntem prietenii Lui. Pentru ca majoritatea oamenilor nu cunosc ce inseamna prietenia simpla, sincera si adevarata probabil e complicat sa vizualizezi si sa intelegi concret ce inseamna asta. Pentru ca relatiile dintre oameni sunt la un nivel de hartuiala, egoism si fatarnicie fara precedent,  e complicat pentru noi sa mai intelegem notiunea de dragoste si prietenie. Cand Dumnezeu ne vorbeste despre prietenia cu El, de dragostea Lui, traumatizati fiind de ceea ce ne oferim unii altora, din instinct Ii atribuim lui Dumnezeu caracteristici omenesti si poate de aia oamenii nu sunt disperati dupa El cum ar trebui. Dar daca facem un exercitiu de logica si ne gandim ca El e dragostea perfecta, inventatorul prieteniei perfecte, cred ca putem treptat sa intelegem ce inseamna a fi prieten cu Dumnezeu.

Efeseni 5:17 De aceea nu fiti nepriceputi, ci intelegeti care este voia Domnului.

Isus a venit ca sa ne arate voia Tatalui, prin tot ce a facut pe pamant a prezentat omenirii ceea ce vrea Tatal, care e voia lui Dumnezeu.  Cine nu cunoaste voia lui Dumnezeu nu e pentru ca Dumnezeu nu a facut totul ca sa i-o arate, nu ca nu ar fi scrisa in Biblie, ci pentru ca omul e ignorant si nu cauta sa afle voia Lui, voia Lui cu privire la iertare, vindecare, binecuvantare, aprovizionare din toate punctele de vedere, voia Lui cu privire la lucrarea supranaturala a Duhului Sfant.

Ioan16:13-15. Cand va veni Mangaietorul, Duhul adevarului, are sa va calauzeasca in tot adevarul; caci El nu va vorbi de la El, ci va vorbi tot ce va fi auzit si va va descoperi lucrurile viitoare. El Ma va proslavi, pentru ca va lua din ce este al Meu si va va descoperi. Tot ce are Tatal este al Meu; de aceea am zis ca va lua din ce este al Meu si va va descoperi.

Isus ne spune: “va fac prietenii Mei, va numesc prietenii Mei, si va descopar tot ce stiu de la Tatal, va descopar voia Tatalui, va arat calea, va trimit Duhul Sfant sa va arate in amanunt voia lui Dumnezeu, va trimit Duhul Sfant sa va arate voia Lui cu privire la lucrurile trecute, prezente si viitoare, sunteti prietenii Mei, intelegeti? Daca sunteti prietenii Mei o sa pun in voi aceleasi informatii pe care le am Eu, vreau sa am prieteni informati, pentru ca va iubesc, impart cu voi prin Duhul Sfant tot ce stiu, Duh Sfant care va va calauzi in tot adevarul, nu doar partial ci in tot adevarul”

Ignoranta si lipsa comunicarii cu Duhul Sfant, necunoasterea Duhului Sfant sunt cauzele pentru care cineva nu cunoaste voia lui Dumnezeu. Cu cat sti mai putin din voia lui Dumnezeu cu atat inseamna ca nu te-a interesat sa o afli. Ea e accesibila pentru toata lumea, pentru toti cei care devin prieteni ai lui Dumnezeu.

Ar fi culmea ca Dumnezeu sa ne spuna: „Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile”, dar sa nu ne arate clar care e voia Sa, sa nu ne dea parghiile prin care sa aflam voia Lui. Ce sa ii invatam pe ucenici?  Ar fi culmea ca Dumnezeu sa ne arate voia Sa, dar sa nu ne dea parghiile prin care sa o implinim, prin care sa o vedem manifestandu-se.

Faptul ca nu stim care e voia Lui si chiar daca o stim teoretic nu stim cum sa o vedem materializata e doar rezultatul faptului ca nu Il cautam si ne multumim cu maruntisuri. Isus a venit pe pamant sa ne arate care e voia lui Dumnezeu si cum putem sa o vedem manifestandu-se in vietile noastre si prin vietile noastre.

Leave a comment

Leave a Reply

