Toti umbla dupa foloasele lor, si nu dupa ale lui Isus Hristos.

Filipeni  2:19-21. Nadajduiesc, in Domnul Isus, sa va trimit in curand pe Timotei, ca sa fiu si eu cu inima buna cand o sa am stiri despre voi. Caci n-am pe nimeni care sa-mi impartaseasca simtirile ca el si sa se ingrijeasca intr-adevar de starea voastra. Ce-i drept, toti umbla dupa foloasele lor, si nu dupa ale lui Isus Hristos.

Adica cum Pavele, e plin de crestini responsabili in jur, exagerezi, bati campii, lumea e binevoitoare, ti se pare, iti spunem noi pocaitii din Romania: Pavele, ti se pare!!!! Noi ne uitam dupa foloasele lui Hristos, suntem oameni de incredere, nu suntem de acord cu afirmatiile tale deplasate, suntem mii, zeci de mii. Te crezi prea sfant, tu si cu Timotei ala….

Sa fi exagerat Pavel? Sunt sigura ca nu. Pavel era perfectionist, pentru ca tocmai Hristos l-a chemat la lucruri perfecte iesite din normal, la o viziune perfecta, la o tinta clara, la un caracter ireprosabil. Lui Pavel nu ii placeau lucrurile facute cu jumatate de inima, nu ii placea compromisul, nu ii placeau oamenii care una spun alta fac, cei care de ochii lumii arata intr-un fel iar in realitate exact opusul, pe Pavel nu il impresionau oamenii care nu aveau o tinta clara, care nu sacrificau totul pentru tinta, adica pentru Hristos. Nici macar cei care erau aparent ok, dar care nu excelau, nu se dedicau total, nu stiau ce inseamna sacrificiul, nu erau pe lista preferatilor lui Pavel. Cand l-a ales  pe Timotei sa il invete ceea ce Dumnezeu l-a invatat la randul lui, Pavel a vazut ca Timotei avea acele caracteristici care merita sa il aseze in lucrare alaturi de el. Pavel nu s-a asociat cu oricine, iar cand a remarcat compromisul, cand a observat ca omul nu se tine de cuvant, ca nu e credincios, fidel, s-a separat urgent, fara sa mai stea pe ganduri daca cineva se supara sau nu in povestea respectiva (vezi povestea lui Marcu din Fapte 15: 36-40) .

Pavel a sacrificat totul de dragul perfectiunii la care Il chemase Hristos, nu a obligat pe nimeni sa imbratiseze standardul pe care il avea el, dar nu a permis in imediata lui apropiere ceva mai putin decat stia ca trebuie in viata unui crestin. Nu a fost exagerat, stia prea bine ca absolut fiecare om nascut din nou poate sa traiasca la standardul acela inalt, dar stia la fel de bine ca oamenii nu vor asa ceva. I-a ajutat pe toti, s-a sacrificat pentru toti, dar indiferent cat de jos era standardul majoritatii celor pe care i-a intalnit, pe care i-a ajutat, pe care i-a ucenicizat, pentru care si-a pus viata in pericol, nu si-a diluat pretentiile pe care le avea de la sine si de la colaboratorii lui.

Pavel nu s-a aventurat sa spuna: “stiti toata lumea e ca Timotei, bravo, sunteti  ireprosabili fratilor”. Nu! Dimpotriva a facut o afirmatie foarte radicala si dura in acelasi timp: toti umbla dupa foloasele lor si nu dupa ale lui Isus…  Pavel a stiut ce scrie in Eclesiastul 7: 27 Iată ce am descoperit, zice oratorul: am cercetat lucrurile unul după altul, căutând să le pricep rostul, 28 însă, din tot ce a căutat sufletul meu, nu am găsit decât aceasta: din o mie de oameni am găsit un bărbat drept, dar nu am găsit nici măcar o femeie dreaptă. 29 Singurul lucru sigur pe care l-am descoperit este că Dumnezeu l-a făcut pe om drept, dar omul umblă cu multe şiretlicuri.“

Acum ceva vreme cand am descoperit pe propria piele procentul oamenilor care au inima curata, si am spus in stanga si in dreapta ce am descoperit, oamenii s-au uitat lung la mine crezandu-ma dusa cu capu, cand am scris pe blog despre asta AICI, din nou mi s-a spus ca nu stiu ce vorbesc. Ulterior am vazut ce scrie in Eclesiastul, si nu pot sa spun ca m-am bucurat ca aveam dreptate, speram totusi sa gresesc si sa fie doar o concluzie deplasata a mea. Dar asta e realitatea crunta, oamenii cu inima curata, cu intentii pure, fara ascunzisuri, credinciosi, care pun pret pe vorbele pe care le spun si se tin de cuvant, astia sunt extraordinar de rari. Pavel a spus-o foarte clar, si sunt sigura ca avea momente de nefericire din cauza concluziilor la care a ajuns, sunt sigura ca de multe ori ar fi vrut sa Il roage pe Dumnezeu sa il ia de pe pamant din cauza realitatilor pe care le-a inteles si care erau clare pentru el, doar ca era constient ca mai are de lucru, mai are de ajutat oameni sa ajunga la cunostinta Imparatiei.

Timotei se incadra la pretentiile lui Pavel, restul nu. Sunt sigura ca au mai fost oameni in jurul lui, pe care Pavel i-a apreciat, care aveau calitati, care au facut multe lucruri bune, care erau folositi de Dumnezeu puternic, dar la o analiza la rece, o analiza stricta, egoismul era cel care predomina in vietile lor.

La fel e si acum, egoismul e motorul existentei omenirii, cu extrem de putine exceptii.

Stiu prea bine ca majoritatii celor care cititi aceste randuri nu va place strictetea lui Pavel, nici macar concluziile Eclesiastului, dar nu cred ca Pavel sau Eclesiastul s-ar sinchisi sau si-ar schimba parerea doar pentru ca lumea nu e de acord. Adevarul ramane adevar indiferent daca e acceptat sau crezut de un om sau de miliarde de oameni. Adevarul nu se schimba in functie de cati admiratori are.

Previous Post
Leave a comment

Leave a Reply

