Casatorit sau necasatorit????

Stiu ca la subiectul acesta primesc de obicei mustrari din cele mai aprige, dar pentru ca nu am nimic de pierdut o sa ma arunc inainte si o sa spun adevarul fie ca place sau nu, cineva trebuie sa il spuna si vad ca mai nimeni nu face asta.

De-a lungul multor ani a trebuit sa incurajez, sa stau si sa ascult, sa incerc sa ajut nu mai stiu cate prietene sau persoane necunoscute care aveau probleme in casatorie. Prietenele mele din adolescenta o parte au divortat, altele au rezistat si isi duc crucea. Eu nu m-am maritat si nu stiu exact cum sa ii multumesc lui Dumnezeu pentru asta.

Odata casatorit, nu mai poti sa faci nimic, cale de intors inapoi nu exista din punctul de vederea a lui Dumnezeu. Si faza aia cu divortul din pricina de curvie, e discutabil. Daca e sa luam tehnic ce inseamna casatoria, e de fapt un legamant pe care nu il mai rupi si gata, indiferent ce se intampla. Ce se intampla pe parcurs e bine cunoscut daca vrei sa deschizi ochii larg si sa vezi si daca nu vrei sa traiesti in iluziile telenovelelor si aparentelor de pe la televizor sau din societate.

Biblia ne vorbeste clar despre casatorie, desi nu foarte mult, dar extrem de clar. La inceput Adam era singurul pamantean, Dumnezeu vede ca nu e bine sa fie singur pe pamant, o face pe Eva. Totul bine si frumos, oamenii erau in gradina Eden, o duceau bine, nu tu cearta, nu tu hartuiala, nu tu probleme, inca nu cazusera in pacat, nu tu adulter, erau dezbracati dar nu erau macinati de pofte. Cei care nu vad decat pofte inaintea ochilor ar fi surprinsi sa vada ca abia dupa ce au fost alungati din gradina Eden, Biblia spune ca Adam s-a impreunat cu Eva. In gradina Eden, casatoria lui Adam cu Eva era perfecta, dar in momentul in care Eva a mancat din fructul interzis, s-a dus totul pe apa sambetei, a disparut perfectiunea, din momentul ala casatorie perfecta fara probleme nu a mai existat decat in filme, romane si iluziile temporare ale oamenilor, pentru ca fiinta umana a fost pervertita si conceptul de dragoste s-a alterat pana sa ajunga aproape sinonim cu egoismul.

Casatoria a devenit o comuniune intre oameni imperfecti, pe care in mare ii intereseaza de propria persoana si nu de persoana de langa, a devenit un legamant pe care nu ai voie sa il rupi si tre sa duci pan la moarte o legatura cu bune si rele.

Societatea in care traim este modelata in foarte mare masura de televizor, oamenii isi cladesc conceptiile despre casatorie din filme, de la televizor, isi doresc un partener ca x-lescu, isi doresc sa aiba o casatorie ca Andreea Marin si Stefan Banica, sunt invidiosi ca nu sunt in pielea lor, sunt fascinati de cat de minunata e legatura dintre ei, suspina, plang, sunt frustrati ca ei nu au asa ceva si nu mai conteaza ca totul e o aparenta la televizor, si nu mai conteaza ca dupa 3 ani cei doi divorteaza, oamenii raman in iluziile pe care imaginea inselatoare a televizorului le-a format-o.

Si atunci ea, domnisoara fiind se uita dupa unu ca Stefan Banica, si pan la urma il gasesti daca tot cauti, si are asteptari ca el va fi un fel de Jose Armando combinat cu Banica si io mai stiu care, si el ii va rezolva nevoia de dragoste, si el va fi atent, si el o va tine in puf, si el va fi sensibil la sensibilitatile ei, si el va lasa totul pentur ea, el chiar se va schimba pentru ea, vor umbla de mana non stop pe campii, va fi ca in rai, adica la fel ca in telenovelele pe care ea le-a urmarit de mica si dupa care si-a cladit asteptarile. Si se marita, iar dupa o perioada desi vede ca ceva nu e in regula, i se pare ca nu vede bine, mai trece ceva timp si semnalele ca nu e cum se astepta sa fie devin din ce in ce mai clare si incepe chinul. El nu e atent, el nu baga in seama sensibilitatile ei ba mai mult il enerveaza, el e preocupat de latura fizica a relatiei si ea poate trai o mie de ani linistita si fara asta, vrea altceva. Si se deprima, cand e singura acasa plange, cand vine el acasa, incearca sa mai destinda atmosfera si mai incearca doar doar romantismul visat va iesi la iveala. Si dupa o vreme, ea cedeaza, ca nu mai poate, si iese scandal. Si atunci se plange prietenei cele mai bune, sau prietenelor cu rusinea maxima cum ca ea o duce mizerabil si in conceptia ei la restu e raiul pe pamant. Si din pacate va da de prietene care intentionat o sa o faca sa se simta si mai mizerabil, si sa mai continui?….Vor aparea copiii, si surpriza nici asta nu e numa cu bucurii, e si cu multe multe multe si nenumarate probleme, cu frici, cu ingrijorari, cu neajunsuri si el nu intelege ca ea e cu nervii la pamant din cauza copiilor, el nu o consoleaza, si e greu, enorm de greu.

Dupa o vreme unii nu mai rezista si probabil va interveni divortul cu ideea total gresita ca ea il va intalni totusi pe el ala scos din telenovele, nu a avut sansa de prima data, dar a doua oara sigur o sa il intalneasca, sau daca va aparea un copil, isi va da seama ca tre sa renunte la asteptari, ca nu are rost sa inebuneasca din cauza ca el nu vine in intampinarea asteptarilor si lasa de la ea cat se poate ca sa se poata convietui si copiii sa nu ramana pe drumuri, si se ajunge cu timpul la o intelegere tacita pana la adanci batraneti.

In mare asta e povestea, o spun din perspectiva femeii pentru ca am vb in special cu femei casatorite care aveau probleme si cam asta e traseul.

Acuma, ce ma dispera pe mine e ca desi realitatea e cum e, si doar daca nu esti sincer cu tine o sa ma contrazici, ma dispera ca nimeni nu vorbeste despre alternativa

Incredibil dar adevarat atat Isus cat si Pavel au spus intr-un mod foarte evident ca e mai bine sa ramai singur decat sa te casatoresti. Daca ar sti predicatorii cate vieti ar salva daca ar predica adevarul despre asta, daca ar sti cate destine naruite ar fi salvate daca s-ar citi ce spune Biblia si s-ar oferi alternativa. Am auzit de multe ori oameni spunand ca predicatorii vor fi trasi la raspundere ca nu au spus adevarul, si sunt de acord, multi vor fi trasi la raspundere pentru ca nici la subiectul asta nu au predicat tot adevarul, nu au prezentat alternativele, nu au insistat pe un subiect extrem de important. Nu am citit niciodata o carte, o brosura acolo cu cateva idei de baza, care sa spuna ce spune Biblia, si anume ca e mai bine sa ramai necasatorit decat sa te casatoresti. Nu am auzit nici o predica in viata mea despre subiectul asta. Se asteapta ca oamenii sa se casatoreasca cu gramada, sa divorteze cu gramada, sa chinuie cu gramada, sa ramana copii pe drumuri, si uite asa, nu ne pasa. Cel mult ii bagam consiliere pana nu mai putem, ca acuma am inceput sa ne pricepem la consiliere.

Adevarul e ca am traume, pentru ca am suferit nu odata sa vad cum oameni pentru care Dumnezeu avea un destin minunat,si puteau sa ramana singuri, s-au casatorit pentru ca nu li s-a spus ca se poate si altfel, si faza e ca pe mine si pe sfaturile mele nu au dat nici doi lei, au ajuns in impas, unii au divortat, altii sunt pe muchie de cutit, altii regreta dar nu mai au ce face. Multi din cei care ar fi dus-o regeste singuri, s-au casatorit pentru ca nimeni nu le-a prezentat alternativa. In mentalitatea colectiva a ramane singur e moarte curata, cand de fapt si asta e o minciuna inoculata de habar nu am cine, de cultura, societate, etc, dar nu de Biblie.

Eu sunt singura, am 36 ani, si nu sufar de singuratate, asta e o binecuvantare pentru mine. Habar nu am cum m-am prins dar m-am prins ca mi-e mult mai bine asa. Stiu bine, mi-e clar ca lumina zilei ca nici un om nu poate sa imi dea dragostea pe care o vreau, si cum nu ma multumesc cu jumatati de masura, nu vreau jumatati de masura. Si mai cunosc persoane singure care nu au treaba cu singuratatea. Sufar din alte cauze, dar nu din cauza singuratatii, sufar ca lumea in care traiesc e dusa cu pluta, ca oamenii nu gandesc si se lasa dusi de instinctul de turma, sufar ca nu pot sa am incredere mai in nimeni chiar si pentru lucruri marunte, sufar chestii inerente existentei pe pamant, dar nu sufar de singuratate.

Stiu ca o sa primesc critici, mustrari etc, poate daca ar mai fi unii care sa vb despre asta, as tacea, dar nu pot, nimeni nu vorbeste despre asta. Oare de ce? Frati si surori in varsta, dumneavoastra stiti adevarul, spuneti-l tinerilor, nu va fie rusine de adevar, o sa aveti o satisfactie extraordinara daca veti scoate oameni dintr-un eventual dezastru. O parte dintre oameni trebuie sa se casatoreasca cu problemele de rigoare, dar o parte ar putea sa scape de greutatile inerente casatoriei.

Oare ma aude cineva? Cineva cu autoritate caruia ii pasa de tineri, cineva care stie ca pofta nu se rezolva prin casatorie ci prin transformarea facuta de Hristos, oare ma aude cineva , un pastor, doi, cineva care sa predice in biserica asta??? Eu pot sa spun aici pana nu mai pot ca nu stiu cati ma baga in seama, dar unii dintre dumneavoastra puteti sa salvati suflete de la distrugere. Trebuie doar sa predicati si alternativa, si omul sa hotarasca, dar predicati tot adevarul.

Leave a comment

4 Comments

  1. Pfuf..99% iti dau dreptate..E mai bine sa ramai necasatorit..Asta te scuteste de o multime de necazuri..Insa trebuie sa iei in considerare faptul ca Dumnezeu ti-ar spune sa te casatoresti si sa treci prin toate acele lucruri care intr-adevar sunt dureroase , urate, de nedorit ..De ce? Ca sa inveti ce inseamna smerenia si sa inveti ce inseamna Dragostea..
    Si eu sunt singur si stiu si altii ce au ales sa fie singuri si acum sunt la capatul vietii lor..Si sa stii ca le lipseste ceva..Le lipseste o doza de smerenie, intelegere, le lipseste dragostea din plin..Si chiar daca aceste persoane au fost toata viata lor pe val, pline de puterea Duhului, au evanghelizat si au ucenicizat..lipseste ceva..
    Casatoria si toate acele necazuri care vin ulterior te smereste si te invata ce e dragostea..
    Si eu am o amica in biserica, casatorita cu un tip care a renuntat la Cale..I-a fost greu sa accepte.I-a fost greu sa il iubeasca..I-a fost greu sa faca multe alte Lucruri de care zici acolo..dar doar asa a inceput sa invete cat de mult ii iubeste Isus pe oameni..Oricum ar fi ei si orice ar fi ei..Casatoria e un examen greu, intr-adevar..Si multi din cei care intra in el nu il trec..Ca sa treci de casatorie trebuie sa fi cu adevarat ucenic al lui Isus.. sa iubesti pe cel de care te-ai saturat..Sa te sacrifici pentru cel care se uita dupa altele(altii)..e greu , e f greu asta..Probabil ca e mai usor sa ramai necasatorit, decat sa intri in acest examen si sa nu il treci..Dar daca treci acest examen, vei fi mai castigat decat daca ramai necesatorit pentru ca castigi si inveti Dragostea, Care nu piere niciodata….

    Reply
    • Poate sunt cazuri la care asa e, cum spui, cu invatarea acceptarii si dragostei, dar nici cei necasatoriti nu duc lipsa deloc de persoane in jur care sa ii enerveze, sa ii trateze cum nu trebuie, sa profite de pe urma lor, si cei necasatoriti traiesc in lumea asta corupta si au suficiente situatii in viata cand trebuie sa invete acceptarea si dragostea, cand trebuie sa treca peste comportamentul aiurea al celor din jur. Asa ca acelasi proces de cizelare il pot avea si cei necasatoriti la capitolul asta. Eu cel putin am avut suficiente situatii in care a trebuit sa iert, sa incerc sa uit, sa tratez oamenii ca si cum nu mi-ar fi dat in cap, ca si cum nu si-ar fi batut joc de mine in stiluri. De asta nu duci lipsa cat timp traiesti in lumea asta indiferent daca esti casatorit sau nu.

      Reply
  2. Domnul sa te binecuvinteze! Ma bucur foarte mult sa citesc astfel de articole! Sincer nici eu nu prea am gasit multe informatii despre acest subiect. Este totusi o carte foarte buna. Se numeste :

    “Sa te iubesti pe tine insuti?” Dar nu prea se gaseste, cred. Eu o aveam prin casa, dar cred ca e destul de veche.

    Si eu am avut si mai am perioadele mele cu iluzii, dar ma rog ca Domnul sa ma ajute sa ma trezesc la realitate. Si cred ca planul Lui pentru mine e sa raman singura … cu El, care e Cel mai minunat! El e Iubitul inimii mele si imi place sa fiu singura cu El. Sincer, nu cred ca as putea sa traiesc casatorita.

    Domnul sa te binecuvinteze si sa te ajute in continuare sa Il urmezi cu hotarare si sa prezinti lucrurile in lumina adevarata! Roaga-te si pentru mine cand iti amintesti! Si pentru familia mea, unde sunt foarte multe probleme, multe datorate tot casatoriilor sa zic gresite ? Nu stiu … Ma gandesc totusi ca poate asa a ingaduit Domnul pentru surorile mele, ca ele sa treaca prin greutati ca sa se intoarca la El.

    Si eu am mare nevoie sa ma pocaiesc mult mai mult, ca nu sunt total hotarata pe calea Domnului, desi poate multi ma cred sfanta. Numai Domnul stie ce e in mintea si in inima mea. De aceea, te rog sa te rogi pentru mine si familia mea.

    Multumesc!

    Reply
  3. mircea

     /  June 5, 2014

    Notiunea de suflet pereche este o notiune inventata de oameni,nu este de la Dumnezeu.

    Sufletul pereche al omului este de fapt Dumnezeu.

    Este una singuratatea,fara Dumnezeu,o singuratate nebuneasca si in afara adevarului si cu totul altceva singuratatea,cu Dumnezeu alaturi.

    Biblia este clara.

    Si eu as mai spune un lucru,un om care il simte cu adevarat pe Dumnezeu,nici nu are nevoie de predici pentru a intelege ca din punctul de vedere al lui Dumnezeu,mai ales in societatea contemporana,este mai bine sa fii singur,da,este foarte greu,insa si rasplata s-ar putea sa fie pe masura.

    De cand ne nastem,suntem invatati ca trebuie sa ne casatorim si atat.

    Fals!

    Cel mai bun exemplu este dat chiar de fiul Lui Dumnezeu,Isus.
    Multi vor spune,da,dar el este Isus si noi suntem oameni,FALS!

    Isus este cel mai bun exemplu pentru oameni,exemplul absolut.
    Daca Dumnezeu dorea sa ne dea tuturor un alt exemplu si sa ne sugereze altceva,atunci Isus era casatorit,etc.

    A nu se uita un lucru,casatoria este lumeasca,cand intri pe acest drum,tot timpul te vei lovi de lumesc,ca vrei,ca nu vrei.
    In momentul acela vei deveni raspunzator nu doar pentru sufletul tau,nu mai poti da inapoi,ai ales,ai ales si gata.

    Un alt lucru,care nu se spune,legat de tema casatorie/necasatorie,este acela ca omului fundamental ii este frica de a fi singur..
    Este o teama inoculata inconstient si constient,de societate si chiar de Biserica.

    Insa de ce ar trebui sa-i fie teama omului care e cu Dumnezeu,de singuratate,de a fi singur?????
    Nu se incadreaza in tiparele sociale?
    Il reneaga parintii????
    Este privit cu dispret si amuzament?

    Cred de asemenea,ca ar trebui dezbatuta si tema convietuirii,intre un barbat si o femeie,care se plac,se ajuta reciproc,comunica,se respecta,insa care nu intretin relatii sexuale,nu pentru nu ar putea,ci pentru ca au consimtit ca relatia lor sa nu fie una carnala.

    Este asa ceva de condamnat?
    Un barbat poate trai cu o femeie,ca fratii?

    Reply

Leave a Reply

